tisdag 10 januari 2012

Lösning på två möbelproblem

För alla som eventuellt har legat sömnlösa över min möbelsituation sedan förra inlägget kan jag nu komma med två glada besked: I söndags gjorde jag ett återbesök på Stalands möbler på Åsögatan och med Lilys hjälp kom jag fram till en ljusbrun soffnyans som förhoppningsvis inte skär sig alltför mycket mot resten av möblemanget. Knappt 8.000 kr senare var den inköpt och hemleverans bokad till början av februari. Vilken livskvalitet att köpa möbler innanför tullarna! T-banan dit, strosa runt, peka, betala. Inga köer, bra service, väldigt få barnfamiljer och inga sådana där mardrömslabyrinter som man blir inlurad i på IKEA. Avslutade det hela med lunch på Urban Deli i surdegsträsket (SoFo) samt promenad till Moderna museet och den upphaussade Turner, Monet, Twombly-utställningen. Blev betydligt mer imponerad av deras omfattande fotoutställning med bilder från 1800-talet och framåt. Där irrade vi runt ett bra tag.
Sängen då? Ja, den är nu återfunnen i tidigare nämnda förråd, dold bakom ett oräkneligt antal kartonger med mer eller mindre okänt innehåll. Det ska bli SÅ spännande att få bo tillsammans med alla sina pinaler igen, men jag har en känsla av att mycket faktiskt MÅSTE avyttras till t.ex. Myrorna. Eller så får jag bosätta mig på Vårby-loppisen de närmsta helgerna. Eller, och det här tycker jag är en ganska rolig idé, så tvingar man alla besökare i nya lyan att ta med sig något de behöver/vill ha av det jag inte vill ha/har plats för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar