onsdag 11 januari 2012

Lovande otursdatum

Knappt två dagar kvar nu! Nu är jag inte speciellt skrockfull, men lite har man ju undrat om det verkligen är lämpligt att skriva kontrakt och initiera en flytt på fredag den 13e... Men så fick jag just ett veckomail från Café Opera med följande underbara text: "Fredag den 13:e är en otursdag enligt många. På senare år har det dock kommit fram att det bara gäller för folk som sitter hemma och tramsar med sitt fredagsmys. För alla som tar chansen och (sic!) njuta av ännu en klassisk festnatt hos Café Opera så lovar vi er all lycka, kärlek och tur i världen." Det låter ju lovande. Nu är visserligen chansen minimal att jag kommer att stå och dansa på borden på Cafét på fredag, men något "fredagsmys" och trams blir det i varje fall inte. Det blir jag, mina kartonger, min kära resväska och en madrass på golvet, vilket jag ju är van vid. Eventuellt hinns en aw-paus med också.
Som grädde på moset pratade jag dessutom just med lägenhetens tidigare innehavare och han har lovat att lämna kvar vintergrön ljung i balkonglådor på min fina balkong samt ett stycke dammsugare och ett köksbord. Livets nödtorft! Och några färre saker att köpa/rota fram ur mina egna förråd.

1 kommentar:

  1. Va kul! Ska bli riktigt roligt att se stället sen, vad du till slut beslutade dig för att slå till på :)
    Kram, Jenny

    SvaraRadera