tisdag 12 april 2011

Vad hände med kartongerna?

Nu bor alla mina kläder, förutom de i min resväska, på ett och samma ställe. Dessutom ett ställe där jag vistas så gott som dagligen: Jobbet. Det känns som ett framsteg i hemlösheten. Fem kartonger köksattiraljer och annat krafs kamperar i pappas bil tills vidare. Sen ska man passa på att rensa bort saker när man flyttar säger alla. Jag lyckades åstadkomma en kartong för vidare befordran till Myrorna, men orka åka dit, så den hamnade dessvärre i grovsoprummet istället… Förhoppningsvis kommer grejorna till nytta ändå. Grovsoprum är ju i bästa fall lite som en gratisversion av Myrorna.
Alla kartonger är med andra ord utrymda från Skeppargatan. Jippi! Kvarstod bara en bunt klänningar, kappor och annat som inte ville bli nedvikt i kartonger. Dem tog jag helt sonika i famnen på bussen i morse. Har tyvärr inte bildbevis på detta. Medresenärerna var nog irriterade och roade på samma gång. En vandrande klädhög i rusningstrafik.
Ett annat framsteg är att jag fått en lägenhet till låns/hyrs fram till 1 maj, så nu är det bara två första veckorna i maj kvar att lösa. Och då har det väl börjat bli varmt nog för parkbänkar:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar