fredag 15 april 2011

Bostadsbyte och nyckeldemens

Min bostadskarriär kommer i helgen att avancera från Brantingsgatan till Valhallavägen. Sitter just nu med nycklar till tre lägenheter, plus jobbet, och funderar på hur jag bäst ska frakta tillhörigheter mellan dessa fyra platser. Ska jag ta med mig lakanen jag har i en kartong på jobbet till Valhallavägen, eller ska jag gå förbi Skeppargatan och hämta lakan där? Vad ska jag ha på mig i helgen? Räcker det med de kavajer och byxor jag har på Brantingsgatan, eller bör jag packa ner något av det jag förvarar här på kontoret? För att inte tala om skor. I min städiver verkar jag ha slängt alla bekväma skor, så nu floppar jag runt i ett par chockrosa sommarskor som jag köpte i Hong Kong. Det håller inte.
Viss stress med andra ord, vilket oundvikligen leder till förvirring, på gränser till demens. Demens och tre uppsättningar nycklar är ingen bra kombination… Trodde jag hade förlagt en av dem, tills jag hittade dem i klädhögen från föregående blogginlägg. Måste ha hållit knippan i handen under bussresan och sen lagt den i klädhögen när jag la den ifrån mig på jobbet. Tur att jag har tillräckligt många hjärnceller kvar för att i efterhand kunna lista ut detta händelseförlopp.

3 kommentarer:

  1. Henrik Malmqvist15 april 2011 kl. 16:27

    Du är välkommen hit till mig på minnesenheten på Hudding för demensutredning när du vill. :-)

    SvaraRadera
  2. Oj, det låter verkligen som du behöver få samla ihop dig... skönt att det löst sig fram till maj ändå. Du får le vackert mot dina vänner :) Ses i mörrn, då!

    SvaraRadera