fredag 29 april 2011

Mitt livs första SL-kort!

Idag är en stor dag. För första gången i mitt 34-åriga Stockholmsliv har jag köpt… ett SL-kort! En gång tidigare har jag haft ett, men då fick jag det i present. Resultatet då var att jag började komma för sent till allt eftersom det är svårt att beräkna tidsåtgång när man är i händerna på kollektivtrafik. Speciellt när man är van att gå. Konditionen blev också lidande förstås. Jag ska försöka att inte göra det här med SL-kort till någon vana, men jag kände att det är ett stressmoment mindre i denna flyttkarusell som nästa vecka kommer att ta mig från Valhallavägen till Fredhäll och sedan om en dryg vecka till mitt ”permanenta” sommarboende på Hornsgatan.

Vacker utsikt på väg från jobbet nu.
Men jag ser fram mot Västerbron, när SL-kortet har gått ut

Apropå promenerande så roade jag mig igår med att räkna ut gångavstånd till jobbet (Kungsholmsgatan 21, vid Rådhuset) från tidigare, och framtida, adresser på den utmärkta sidan Mät din runda. Resultat: Brantingsgatan 40 – 3,9 km. Skeppargatan 75 – 3,2 km. Valhallavägen 51 – 2,7 km. Fredhäll – 3,3 km (Det säger lite om hur j-a stort Kungsholmen är). Hornsgatan 150 – 3,4 km. Jag måste säga att det där med att gå från Brantingsgatan varje dag var i längsta laget. Skeppargatan var långt men acceptabelt. Här från Valhallavägen är ganska perfekt. Dessutom en trevlig sträcka: Odengatan, Dalagatan, Barnhusbron (bilden).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar