söndag 10 april 2011

Mitt liv i kartonger


Detta är vad jag har gjort i helgen. Stoppat ner innehållet i det ljusgröna skåpet längst bort i bild, samt från en garderob, i flyttkartonger. Varför tar allt så mycket större plats när man lägger det i kartonger? Det är ju magiskt. Dessa kartonger åstadkom jag i fredags och lördags. Idag (söndag) tog jag med Lilys hjälp itu med köksregionerna. Frågan är nu hur många av dessa kartonger jag kan ställa på jobbet innan brandskyddsmyndigheterna, medarbetarna och/eller städarna får krupp... Fråga nummer två: Varför är lägenhetsvisningar alltid på söndagar? Jag kommer aldrig iväg på dem. Går upp för sent och sen kommer det alltid nåt annat emellan: Kartonger, fika, allmän trötthet. Nåja, tur att det finns måndagsvisningar också. Tack vare generösa vänner har jag nu även boende fram till i höst så förutom kartongförvaringsproblemet är det ingen panik i lägenhetsletandet. Dock letar jag fortfarande tillfälligt boende från och med 15 april och en månad framåt. Förslag mottages tacksamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar