onsdag 27 april 2011

Nu är jag färdigutspridd

Äntligen en lägenhet mindre i mitt liv. Jag känner mig grymt organiserad. Diverse kaffebryggare och gamla datorer i el-grovsopen. Blommor utspridda för omvårdnad hos farmor, mor och far samt på mitt kontor. Möbler och kartonger i fasters källare i Sollentuna, samt källarförråd på Skeppargatan. Men exets lägenhet på Skeppargatan är tömd, åtminstone på det jag gör anspråk på. Dock är lägenhetsnycklarna på okänd ort, trots instruktioner om att lägga dem i brevlådan. En säng och en bäddmadrass hamnade på olika adresser och stackars flyttbilen satt fast i statsbesöksköer hela dan. (Tips: Varför inte hålla alla statsbesök på Arlanda, alternativt flyga huvudpersonen i helikopter till city och tillbaka?) Vad allt detta debacle kommer att kosta mig är jag ännu lyckligt ovetande om. Troligtvis en smärre förmögenhet. Är flytthjälp rot-avdragbart?
”Vad smart av dig att använda flytthjälp.” säger alla. De är bara lättade att de slipper hjälpa till. Smart är det sista det är. Det är extrem lathet (ens egen, och i de flesta fall flyttgubbarnas) som man betalar hutlösa pengar för. Ungefär som taxi, fast värre. Nej, till nästa flytt blir det ett utskick till alla vänner: Antingen hjälper ni till att bära flyttkartonger, eller så skänker ni en slant för att slippa.J

2 kommentarer:

  1. Never fair - should you need assistance moving again, I'll put my hand up. A mere 17,000 kms to travel, conditional on you providing the wine once moving complete!!

    SvaraRadera
  2. Haha - du får väl ringa mig då :)
    Förstår att du känner dig splittrad - måste vara jobbigt att inte ha allt på ett ställe. Men det löser sig snart, ska du se.
    Ses om några dagar :)

    SvaraRadera