onsdag 30 mars 2011

En veckas semester kvar

Om en vecka sitter vi på planet hem! Konstigt men kul. Här kommer en lista, utan inbördes ordning, på saker jag längtar efter att göra när jag kommer hem:
Träffa alla er bloggläsare förstås, och även alla vänner som inte har orkat surfa in hit.
Tvätta. Nåt fel är det på maskinerna här, eller så är det bara vi som kör fel program. Vita kläder som är allt annat än vita och svettfläckar som inte går bort. Plus att allt luktar lite skumt efter 10 veckor i en resväska.
Packa upp. Fast det kan ju dröja ännu några månader. Blir snarare packa om och packa ner (saker från Skeppargatan 75) men det kan vara kul det också.
Att kunna gå ner på stan och shoppa, festa eller ta en buss utan att behöva bläddra i nån guidebok eller karta först.
Köpa ny dator. Inget ont om lilla jobbdatorn. Den är fantastisk och väger verkligen ingenting, men nu vill jag ha en stor och privat laptop också. Tips mottages tacksamt. Ingen Mac. Efter att ha sett alla problem Lily har med sin är jag nu en övertygad pc-användare. (Måste även köpa ny mobil, men detta ser jag inte fram mot.)
Delta i uteserveringshysterin. Det finns inget som slår våren i Stockholm. Vi ses där!

2 kommentarer:

  1. Ja, du kommer nog hem precis lagom :) - på måndagen innan ni landar ska det vara 14 plus och sol! (det lär smälta en del av de stora högar som ligger kvar)
    När det gäller laptop så propagerar jag för HP Pavillion - köpte min för ett halvår sedan -och är otroligt nöjd! (kostade drygt 6.000:-)

    Ses om inte så länge då! Och njut nu riktigt ordentligt :)

    SvaraRadera
  2. Man börjar fundera på om våren verkligen är på väg här. Tog mig precis hem i en rejäl snöstorm... Suck. Men välkomna hem! :)
    Kram

    SvaraRadera