onsdag 15 februari 2012

Valentinfirande med soffa, städning och sur rot

Det börjar likna ett hem nu därhemma: En soffa, en tv samt ca 200 digitalkanaler. Om nu detta är en bra definition på ett hem vet jag inte, men åtminstone soffan gör sitt till för att höja trivselfaktorn. Tv hade jag kunnat leva utan men jag måste ju kunna titta på Axess TV (min arbetsplats, för er som har missat det). För detta ändamål behöver man en digitalbox och när man börjar ett nytt abonnemang bjuder Com Hem på ALLA kanaler i en månad. Utmattande att bara bläddra igenom dem. Jag som annars bara tittar på Axess och sexan, då får man hela spektrat från högt till lågt. Fastnade dock igår för Comedy Central med South Park (som ju är fantastiskt bra och faktiskt ofta tar upp angelägna frågor) och amerikanska talkshows där folk faktiskt har en åsikt, eller snarare olika åsikter, som de högt och gärna uttrycker. Vad uppfriskande det är att se två personer med helt skilda åsikter i en fråga ha en civiliserad konversation, utan att det blir sura miner och utan att försöka övertyga varandra. Ingen konsensuskultur där inte, vilket kanske kan bli tröttsamt i längden, men kul att ta del av ibland.
Gårdagens övriga aktiviteter inkluderade att laga kyckling i lergryta samt städa trapphuset. Lyckades förstöra kycklingrätten lite genom att lägga i en kålrot i grytan (tillsammans med potatis och palsternacka). Rotfrukt som rotfrukt, tänker man, men kokt kålrot är INTE gott. Surt och eländigt. Och detta åt man dagligdags innan vi fick potatis här i landet. Stackare!
Trappstädningen gick däremot mycket bra. Praktiskt sätt att få koll på sina grannar, samt uppskattning från desamma. Min teori om att det är ett trevligt hus håller fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar