fredag 3 februari 2012

Problemlösning på Södervis

Jag ska inte säga för mycket än men det mesta tyder på att det är ett trevligt hus jag har flyttat in i. Allt är lite enklare på min sida om Slussen vill jag tro. Jag har än så länge inte sett till några arga lappar i tvättstugan, till exempel. (Däremot en lapp om att den automatiska ljuspåslagningen är trasig och felanmäld, samt en lång instruktion om hur man bär sig åt för att få ljuset att gå på.) Under nyligen nämnda städschema sitter nu en lapp med erbjudande om städtjänster. Så jag antar att det därmed anses pk att leja ut sin städdag på entreprenad. (Dock har jag lyckats byta med en vänlig granne.) Och så denna underbara lösning på att numret på vår port av någon anledning trillat bort. Billigt och bra. Har svårt att tänka mig en liknande lösning på Östermalm eller Vasastan utan att någon vän av ordning skulle gå i taket och omedelbart kräva en mer permanent lösning.
Enda störningsmomenten hittills är att jag vaknat ett par gånger nu av grannens väckarklocka. Tror de har mobil på vibration, som ligger på golvet. Hade samma problem med grannarna på Skeppargatan, men deras kunde ligga och vibrera i en evighet. Jag höll på att bli tokig. Nu rör det sig bara om sekunder. Sen ligger det en hundsalong under mitt fönster så lite skäll därifrån blir det ibland, och så Brommaflygen då och då. Men inget av detta är värre än att man snart är van och inte hör det alls. Nej, man ska inte bo i stan och klaga på ljud. Det finns utmärkta avlägsna stugor för snart sagt inga pengar alls ute i vårt avlånga land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar