fredag 28 oktober 2011

På söndag släcks ljuset för vintern

Jag gillar verkligen vintern, men är det nåt jag inte gillar, eller i varje fall är mycket skeptisk till, så är det vintertid. Ja, jag vet att det är den ”riktiga tiden”, men jag gillar den inte ändå. Jag vet inte vad jag ogillar mest: att den gör så att det blir ljusare på morgonen eller att det blir mörkare på kvällen. Tror det förstnämnda. Vad är poängen med solljus när man trött och glåmig är på väg till jobbet? Nej, ju mörkare desto bättre. Och sen är det ofelbart mörkt när man går hem. Nej, flytta klockan en timme till åt andra hållet istället så kanske man skulle hinna se dagsljus efter jobbet hela vintern istället! Kan inte nån politiker lägga in en motion om detta? Vi kan kalla det polarcirkeltid eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar