lördag 1 oktober 2011

Jobb, flytt och flyg

Dåligt med uppdateringar här, jag vet. Men det har helt enkelt varit för mycket på jobbet. Var nere på bokmässan i Göteborg tre dagar förra veckan. Sen kom jag hem glad i hågen och tänkte "Äntligen en hel vecka på kontoret. Ingen stress med att utföra hela veckans jobb på två dar". Tills jag kom på att jag ju ska vara borta nu den kommande veckan. Sitter just på Arlanda på väg till tv-mässa i Cannes. Så det blev till att göra två veckors jobb på en vecka förra veckan. Plus utflyttning från Hornsgatan. Har känt mig som en liten myra som varje morgon tar med så mycket packning jag orkar på bussen till jobbet för att långsamt tömma lägenheten på mina pinaler. Så resten ner i stora resväskan och nu på väg till Frankrike. Ett smärre mirakel att den vägde exakt 20 kg!
Måste bara säga att allt detta som ska "spara tid" med resandet: checka in hemma, själv-service och bagage drop på flygplatsen, etc, i själva verket tar mer tid än nånsin. Att checka in hemifrån vägrar jag; orka! Sen försöker man checka in sig som vanligt på flygplatsen men nej, då måste man gå till automaterna och checka in först. Sen ska man lik förbaskat ställa sig i de där köerna. De går ju inte ett dugg snabbare än när man blev incheckad och lämnade väskan på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar