torsdag 19 september 2013

Portland levererar!

Lunchpaus vid "food trucks".
Håller tummarna för att vi får fler sådana i Stockholm också!
Några timmars bilfärd söderut, med lunchstopp på Wendy's med de fyrkantiga burgarna, och så befinner vi oss plötsligt i Portland. Den stad som jag sett fram mest mot under resan. Ryktet säger att Portland är det man tror att San Fransisco ska vara. Hippt men vänligt, och lite galet. So far verkar den leva upp till
Typisk gatuvy
förväntningarna. Mycket mer levande stad än Seattle. Som vanligt baserar jag detta till stor del på affärs- och restaurangtätheten. Trots att vi bor en bit utanför centrum finns allt inom gångavstånd. Alla hotell i down town var fullbokade men vi hade tur och hittade ett mycket gästvänligt hotell där vi får en svit (med kök och allt) och ett vanligt rum, allt för en spotstyver. Tillgång till kaffe, kakor och frukt dygnet runt.
Har just varit på en lokal pub och ätit något mellanting mellan svampmacka och pizza för 6 dollar! Och ölen här i grannskapet ligger på 3,25. Billigast hittills, och varmast. Imorgon ska det bli 26 grader och sol. Det artar sig, trots
Utsikt över down town Portland från vårt hotell,
i mysigt område som påminde lite om både Gärdet och Söder
viss reströtthet. Håller på att få ett sammanbrott varje gång jag måste hitta något i resväskan. Men lika mycket som Seattle fick mig på dåligt humör får Portland mig på gott humör. Konstigt hur man klickar olika bra med olika städer. Det är som med personligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar