lördag 16 juni 2012

Svaret på en stilla bön

Jag tillhör den tydligen ganska marginaliserade minoritet som hellre sitter hemma och långsamt gnager av mig högerarmen än tittar på en fotbollsmatch. Det spelar absolut ingen roll om det är Sverige, Kazakstan eller fan och hans moster som spelar. Möjligen kanske det kan vara roligt ur en rent komisk synvinkel om det är något EXTREMT dåligt land, men därför är EM, om möjligt, ännu mer ointressant än VM.
Kanske är fotbollsentusiasmen något avmattad nu efter två förlustmatcher för Sverige? (Ja, jag tycker det är allmänbildning att veta vem som vann i alla fall, för att kunna förutsäga hur länge och i vilken mån helvettet kommer att fortskrida.) Förra helgen kände jag mig dock som ett jagat djur när jag och några likasinnade var på en barrunda och överallt möttes av storbildsskärmar med någon match. Till och med creddiga skägghaket Babylon vid Björns trädgård visade sig vara fotbollsfixerade, och likaså annars så trevliga Imperiet. Tillslut hittade vi vår tillflykt i ett par fotbollsfria barer i SoFo.
Så idag ser jag denna underbara skylt på Judit och Bertil, som ju för övrigt är mitt närmaste barhäng som inte är ett sunkhak. Äntligen en tv- och internetfri tillflyktsort. Nästa gång Sverige spelar vet ni var ni kan hitta mig!

"Garanterat fritt från fotboll (EM?), Olympiska spel, schlager"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar