måndag 25 juni 2012

Sommartider!?



Fick precis denna uppdatering i datorn....

>
>           INSTALLERAR SOMMAR
>
>           ███████████████░░░░░░░░░░░░░░ 44%KLART
>
>           Installationen misslyckades.
>
>           Error 404 : Årstiden ej hittad.
>
>           Årstiden är inte tillgänglig i ditt land!
>
>           Försök med ett annat land.
>

Nej, de enda som tror att det är sommar är SL: "Nu blir det sommartider! På midsommarafton börjar årets sommartidtabell." Men tack för den! SL är sist ut med att fatta att industrisemestern är död. Speciellt i Stockholms innerstad. En regnig måndag i juni jobbar de allra flesta. Vi försöker ta oss till våra arbetsplatser bäst det går utan blå tunnelbanelinjens cityhållplatser (för vilket år i rad de är avstängda sommartid har jag för länge sen tappat räkningen på) och med tvåsiffriga bussar som nu går fyra gånger i timmen i rusningstid...
Jag hade precis hunnit glömma det där eländet med sommartidtabell och sett fram mot gott om plats i kollektivtrafiken. Få känna mig duktig när jag sitter i ensamt majestät på buss 40 över Västerbron en vacker sommarmorgon, inte trängas med sura (i dubbel bemärkelse) medpassagerare på ersättningsbussar. Nåja, det blir väl bättre i slutet av juli.
Nu får det vara slutklagat. Jag åker trots allt till Palma över helgen. Väderprognosen där utlovar 35 grader och sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar