måndag 15 oktober 2012

Dags att motvilligt byta

Dagen har kommit som jag så länge har fruktat. Jag har nu bytt till en så kallad ”smart phone”. En sån där nostalgitripp tillbaka till 90-talet med max en halv dags batteritid och allmänt begränsad kommunikationsförmåga vad gäller mottagning och ljud. Mitt val av lur blev lite av en uteslutningsmetod. Eftersom det är helt mot mina principer att befatta mig med Apple-produkter (innehavarna verkar frälsta på ett läskigt sätt som inte alls verkar motsvara varornas faktiska kvalitet. Som en sekt man absolut inte vill vara med i) och jag har hört alltför många onämnbara svordomar från SonyEricsson-innehavare, så blev det en HTC. Jag har inte hört alltför många ondogöra sig över detta märke, men det beror antagligen på att inte så många har det…
Återstår att se hur skräckfylld den här upplevelsen blir och om jag helt tappar kontakten med omgivningen. Nåja, det finns ju riktiga datorer också att falla tillbaka på. Och än så länge, utan att ha tagit emot några samtal eller försökt ringa någon, känns det ganska coolt att sitta och klicka på miniskärmen. Bara nu larmet funkar imorgon bitti är jag nöjd. Det måste väl ändå vara den viktigaste funktionen på en mobil, eller? Vem äger en väckarklocka idag? Det och att kunna sätta den på ljudlöst!

1 kommentar:

  1. Men stackars du som gått misste om den njutbara upplevelsen av konstant fungerande elektronik från Apple med inkluderad skönhetsupplevelse. Jag är designer och har använt datorn i jobbet sedan 1988. Två år pc - aldrig mer. En Mac-dator erbjuder en estetiskt tilltalande arbetsmiljö samt har inbyggt virusskydd. Jag kör såväl en stationär dator som laptop & ipod. Dock ej iphone ännu, eftersom jag inte vill vara nåbar dygnet runt och dessutom föredrar att använda en mobil vars batteri räcker ett dygn eller två. Men det är väl bara en tidsfråga innan jag skaffar en iphone också. Apple´s produkter är helt fantastiska. Bara så du vet :-)

    SvaraRadera