torsdag 10 maj 2012

Offentlig grann-loppis på Brännkyrkagatan

Nu är det dags för hall-loppisen att flytta ut i offentligheten! Sedan jag flyttade in har jag ju haft två kartonger i hallen med fina saker, men det är saker som inte kan ha sin plats hos mig längre. Ur dessa banankartonger har alla besökare mer eller mindre tvingats ta med sig något. Till min glädje gick det en hel del prylar på inflyttningsfesten men fortfarande är det mycket kvar.
Turligt nog anordnas det i helgen en loppis på min gatstump, där boende får ställa sig och sälja krims-krams. Tio procent av försäljningen går sedan till Läkare utan gränser. Så nu är ni alla bloggläsare hjärtligt välkomna att för en billig penning fynda det som ni tidigare kunnat få gratis, och göra en god gärning på köpet. Bra va? Vi kommer att stå utanför Wirwachska malmgården mellan ca 11 och 16 på lördag och/eller söndag, beroende på väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar