måndag 29 augusti 2011

Koppleri i trapphus på Kungsholmen?

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Det här med lägenhetsvisningar på söndagar håller inte. Man vill sova, man vill fika, man vill vila, läsa en bok, kanske till och med åka på någon utflykt, men man vill inte stressa runt i stan med andra bostadssökande stackare och uselt skrivna prospekt som aldrig går ner i väskan. Det är det sista man vill, speciellt före klockan två, eller när de nu brukar sluta. Nej, det blir måndagsvisningar för mig. Måndagskvällar är perfekta för denna aktivitet.
Har idag hunnit med en lägenhet på Kungsholmen. Komplett med spånplattskök från tidigt 2000-tal (enligt mäklaren). Är det månne IKEA som har gjort svenskarna så förtjusta i spånplattor och laminat i alla dess former?
Här är min favoritmening från dagens prospekt. Ja, det är en (1) mening…
”Det finns tillgång till bastu med duschar och omklädningsrum i två avdelningar, fest/gemensamhetslokal med kök och plats för ca 30-40 gäster vilka ligger i samma trappuppgång som denna bostad och att bokas mot en lägre kostnad samt grovsoprum, glas- och tidningsåtervinning samt cykelrum.”
De tappar bort mig någon stans halvvägs, men om jag förstår det rätt så ligger det i alla fall 30-40 bokningsbara gäster i trappen! Billiga är de också. Det låter som koppleri tycker jag.

1 kommentar: