lördag 14 maj 2011

Uppdatering från Hornsgatan

Dagens goda nyhet: Jag har internet. Hemma. Jippie! En annan god nyhet: Det fantastiskt goda rosévinet Casas Patronales finns nu även på enliterstetra. God nyhet 3: Fick visa leg på systemet. (Kan det hänga ihop med att jag köper tetrapack-vin för 59kr?)
Dagens dåliga nyhet: Mitt kylskåp funkar väldigt dåligt, likaså frysen. Det är en matförgiftning waiting to happen. Men jag tror jag har en lösning. Inte köpa något djupfryst, använda frysen som kyl och kylen som... skåp?
Dagens citat (eller gårdagens för att vara exakt): Jag var på bokreleasefest för boken "Glädjedödarna - en bok om förmynderi", vilken i sig innehåller många bra citat. "Förmynderi är inkörsporten till tyngre maktmissbruk." etc. Men det roligaste var ett uttalande av en av kvällens talare som radade upp en mängd aktuella exempel på förmynderi. Bland annat "Moderaternas lattesovjetiska byggprojekt Norra Djurgårdsstaden." Årets bästa nyord: Lattesovjetisk. Kan appliceras på mycket.
Dagens "jag förstår inte": Varför har kommentarera från mitt förra inlägg försvunnit? Kommer de tillbaka? Det är inget utfall av censur från min sida i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar