fredag 13 april 2012

Äntligen mörkt!

Jo, jag vet att man kan få vita mörkläggningsgardiner också,
men det är tillräckligt mycket vitt i den här lyan som det är!
Tada! Äntligen har jag fått en rullgardin i sovrummet, och persienner, och persienner i vardagsrummet. Obegripligt hur de har kunnat bo med endast den idiotiska träpersienn som fanns i sovrummet innan. Den gick varken att dra upp eller ner på något enkelt sätt varpå det var lite halvskumt på dagarna och inte speciellt mörkt på nätterna.
I vardagsrummet behöver jag i och för sig inga persienner till vardags. Solen ligger bara på under de tidiga morgontimmarna, eftersom riktningen är nordost, och då brukar jag ändå inte sitta i vardagsrummet. Däremot är de en nödvändighet om någon ska sova över i min fina bäddsoffa. Jag får väl ta en avgift av alla som sover över så att de betalar sig. 4.500 blev det för hela rasket, men då satte de upp alltihop också. Tyvärr inget rotavdrag på detta tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar