onsdag 27 augusti 2014

Nytt betsprojekt och förhandsreklam

En regnfri dag lyckades jag färdigställa mitt senaste lackbetsprojekt: farmors gamla nattygsbord på hjul i ljus furu fick sig ett lager teakbets, så nu matchar det i varje fall resten av möblerna. Och jag gick omkring och var yr och satte betsfärgade fingeravtryck på olämpliga ytor, tills jag fann det bäst att inta horisontalläge med en bok tills lungorna var utvädrade. Tycker ändå det gick lite bättre nu än med bokhyllan. Svamp funkade bättre än pensel för att få en någorlunda jämn yta av det hela.
Kan passa på att fresta trogna läsare med att det (om internet-gudarna är med oss) snart blir lite mer exotiska blogginlägg. På lördag flyger jag nämligen till Buenos Aires med en grupp från jobbet och sedan vidare till Santiago i Chile. Förhoppningsvis resulterar detta i några intervjuer som man så småningom kan se på Sveriges bästa tv-kanal: Axess TV.
Efter en dryg veckas intensivt jobb tar jag lite ledigt och fortsätter ännu längre västerut: Påskön och fyra nätter på detta till synes trevliga hotell: http://www.tupahotel.com
Jag gillar att beta av de bortre ”hörnen” på vårt klot: Alaska, Nya Zeeland, etc. Men detta är verkligen så långt bort man kan komma. 200 mil från närmaste bebodda ö och drygt fyra timmars flyg från Chile, som ju redan det är en bit hemifrån. 13 timmars flyg till Europa.
Ska bli väldigt spännande, men förvänta er inte någon solbränna. Vädret på alla dessa tre destinationer just nu är nästan identiskt med det här hemma (fast hos dem är det vår och hos oss höst): Max 15-20 grader, sol och skurar, kalla nätter. Håll tummarna för bra wifi, och att jag inte glömmer att packa kameran!
Coming soon!


1 kommentar: