måndag 29 oktober 2012

Frost i motljus

Var uppe i Norrtäljetrakten och plockade svamp i helgen. Det blev ett par fulla korgar trots frost. Mest trattkantareller förstås men även ett gäng gula kantareller, alla mer eller mindre frusna, men inte dåliga för det.
Hann även med dvd-underhållning i form av 80-talsklassikern ”9 ½ vecka” som jag faktiskt inte sett förrän nu. Inspirerad av detta gick jag sedan ut i skogen och tog lite motljusbilder. (För er som inte har sett den så utspelar sig större delen av filmen i motljus. Det är helt absurt.) Tycker för övrigt att det var alldeles för mycket sex och alldeles för lite New York i filmen. Jag menar 80-talets NY är något man aldrig kommer att få uppleva i verkligheten, fast det kanske är lika bra. Hot, rån och våld, fjärran från dagens lätt Disneyfierade stad. Men bra på film!

Frostiga fält i motljus


2 kommentarer:

  1. Åh - jag fullkomligt älskade 9 1/2 vecka!! Nå - till mitt försvar bör sägas att jag inte var så gammal :)Jag tyckte att Mickey Rourke var outgrundlig, fullkomligt fascinerande, farlig, spännande :) Jag gillar också det historiska nedslaget. Ett 80-talets New York :)
    Härligt att du försvarar och tar tillvara de sista små frostiga svamparna. Dom smakar gott, trots lite kyla :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr har han inte åldrats med värdighet den gode Rourke. Sett "The Wrestler"? Hjälp!

    SvaraRadera